Tutkimukset

Kansallinen Mediatutkimus KMT tutkii säännöllisesti lukijamääriä, lehtien lukemista ja lukijakunnan rakennetta.

RAM-paneelilla voidaan mitata mainoksesi huomioarvoa ja sen aikaansaamaa ostohalukkuutta. Kysy lisää yritysmyynnistämme sinun mainoksen tutkimisesta.

Kansallinen Mediatutkimus

Kansallinen Mediatutkimus KMT on säännöllisesti tehtävä painetun median tutkimuskokonaisuus. KMT:ssä tutkitaan lukijamääriä, lehtien lukemista ja lukijakunnan rakennetta. Tutkimuksessa kootaan tietoa myös  median käytöstä, kuluttamisesta sekä vastaajien kiinnostuksista, harrastuksista ja asenteista. KMT:ssa on kaksi osaa, KMT Lukija ja KMT Kuluttaja. KMT:n omistaa MediaAuditFinland Oy. Tiedot kerää TNS Gallup Oy.

KMT Lukija toteutetaan puhelinhaastetteluina. Niitä tehdään vuodessa noin 24 000. Haastatteluissa kerätään tietoja lehtien lukemisesta sekä vastaajien perustietoja.
Tutkimuksen tärkein tulos on lukijaestimaatti. Se kertoo, kuinka monta tuhatta lukijaa lehden keskimääräisellä numerolla on. Myös lehtien yhteistavoittavuus – painetun lehden ja verkkopalvelun yhteenlaskettu lukijamäärä – selvitetään.

KMT Kuluttaja toteutetaan puhelinhaastatteluihin liittyvällä nettikyselyllä. Vastauksia tulee vuosittain noin 9 600. Nettilomake räätälöidään jokaiselle vastaajalle puhelinhaastattelun tietojen perusteella henkilökohtaisesti.
Tässä tutkimuksessa selvitetään muun muassa lehtien lukukanavia, tiedotusvälineiden seuraamista,  suhtautumista mainontaan sekä kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia. Puhelinhaastetteluissa kerätään tietoa myös maakuntalehtien lukemisesta.

MediaAuditFinland Oy:n viimeisimmät tutkimustulokset

Kymen Sanomien RAM-paneeli

Kymen Sanomien paneelilla voidaan mitata, miten mainoksesi on huomattu ja kuinka paljon se on aiheuttanut ostohalukkuutta. Kymen Sanomien paneeli koostuu levikkialueemme lukijoista, jotka vastaavat kysymyksiin netin kautta.

Kymen Sanomien paneeli kuuluu valtakunnalliseen Kärkimedia-paneeliin. Tutkimus- ja analysointimenetelmän on kehittänyt ruotsalainen yritys, RAM – Research and Analysis of Media.

Tarjoamme käyttöösi monipuolisen tutkimusvalikon:
1. Mainoksen jälkimittaus: ostohalu, huomioarvo, erottuvuus, persoonallisuus, mieluisuus jne. Lisäksi asiakkaan omat vapaavalintaiset kysymykset.
2. Esitestaus: eri luovien toteutusvaihtoehtojen keskinäinen vertailu.
3. Ad hoc eli asiakkaalle räätälöidyt tutkimukset.

Mainoksen tutkiminen on asiakkaillemme edullista, hinnat alkaen 153 € + alv.

 

Liity mukaan Kymen Sanomien Paneeliin ja kerro meille mielipiteesi printtilehden ja verkkosivustojen sisällöistä ja mainonnasta!

Toivotko mainonnalta enemmän koskettavuutta vai pitäisikö mainonnan olla hyödyllisempää? Mitä sisältöjä sanomalehtien verkkosivustoilla ja/tai painetussa lehdessä seuraat, ja miten niitä pitäisi sinun mielestäsi kehittää? Tule mukaan lukijapaneeleihin, niin saat äänesi kuuluviin.

Paneelien jäsenenä saat muutaman kyselyn kuukaudessa sähköpostiisi. Kysymykset liittyvät lukemasi lehden ja sen verkkosivuston sisältöön ja mainontaan. Pääset kertomaan mielipiteesi niistä sekä miten niitä voitaisiin kehittää. Vastaamalla kyselyihin kartutat pistetiliä, ja tarpeeksi palkintopisteitä kerättyäsi pääset lunastamaan palkintoja (mm. lahjakortteja).

Vastaaminen ja mukana oleminen on täysin vapaaehtoista, ja voit lopettaa paneelijäsenyyden koska tahansa. Vastaukset käsitellään aina luottamuksellisesti, henkilötietosi eivät tule esille missään vaiheessa.

Siirry rekisteröitymislomakkeeseen

Kyselyt toteuttaa Kymen Sanomille RAM (Research and Analysis of Media). Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä RAM:iin info@rampanel.com